Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Internet és un mitjà extremadament útil per a fer campanya política, i ho és per la seva facilitat, la seva immediatesa, l'estalvi econòmic que comporta per a les arques de la candidatura i l'alta capacitat potencial de mobilitzar electors i, en el cas nord-americà, de recaptar fons per a la campanya electoral (virtual i sobretot presencial).

Via Ciudad Web, un blog observatori de la biblioteca del Congrés de Xile, llegeixo un interessant article sobre com mesurar l'èxit que es genera en una campanya política online.
L'article fa referència a una entrevista a Mandy Finn, ex-assessora d'Internet per al ex-candidat republicà Mitt Romney, a National Public Radio, en el programa de la qual es parla de com s'estan usant els mitjans digitals per a arribar als votants als Estats Units.

En el programa es destaca que les estratègies a Internet s'han convertit en un element crucial per a les campanyes polítiques. “Cada vegada més, els candidats estan anunciant les seves campanyes de forma online… Els debats online, especialment a través de Youtube, han permès que els mateixos ciutadans facin les seves preguntes als polítics, sense la necessitat de ser mitjançats per un moderador”.

Enfront de la pregunta de com es mesura l'èxit d'una campanya a Internet?, Mindy Finn assenyala que no hi ha només un tipus de mesurament, sinó que és important considerar una sèrie de factors:

  • Gent que s'ha inscrit per a estar en llistes de distribució de emails
  • Persones que s'han inscrit com voluntaris a través d'una plataforma online
  • Gent prenent accions online com enviar emails als seus amics o enviant cartes als mitjans digitals
  • Posicionament dels seus partits polítics en llocs de xarxes socials com Facebook

Igual que molts experts en la matèria, Mindy Finn recomana "considerar a Internet només com una part de la campanya, que es complementi amb els mitjans de difusió tradicionals".

A aquests indicadors, que caldria mesurar cada 15 o 30 dies per a veure'n la seva evolució, jo també li afegiria altres xifres mesurables de la campanya online del candidat, com el nombre de subscriptors del canal Youtube, seguidors de Twitter, blogs que parlen del candidat (elogiosament, a poder ser), blogs o webs que tenen algun gadget o logotip del candidat (jo recolzo a Mitt Romney, per exemple), comentaris al web del candidat, etc...

Podeu escoltar l'entrevista completa (uns 4 minuts) en aquest enllaç.

 

1 Comment:

  1. Àlex said...
    M'ha interessat moltíssim aquest post. Em caldria fer-me un postgrau en aquest tipus de coses però no sé on... I els seminaris que proposes en els següents posts no em queden a la vora...
    Alguna alternativa?

Post a Comment




RSS Blogger