Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Actualment, la gent està a les xarxes socials (i cada vegada més). És allà on es poden localitzar entre ells, on busquen informacions i on conversen amb altres persones. Per a què la xarxa i els mitjans de comunicació socials puguin ser abraçats per les administracions públiques cal trencar alguns mites que parlen de la impossibilitat de fer-ho. Via Policy and Perfomance llegeixo 10 d'aquests mites (sobretot dirigits a l'administració local) que en absolut no tenen a veure amb la realitat:

1. Cal ser (tècnic o geek) per usar mitjans de comunicació socials. FALS: Milions i milions de persones usen diàriament Internet, blogs, YouTube i llocs socials connectats a una xarxa com Facebook o MySpace. No solen necessitar més que uns clicks per pujar una foto, fer un comentari...
2. Tot depèn de les eines. FALS. La gent de mitjans de comunicació utilitza sovint els noms d'instruments populars (per exemple Twitter) per descriure els tipus d'interacció i la interconnexió social. Però no és cert: Els instruments són el suport, però és la gent la que realitza les converses.
3. Només són els joves els que usen la xarxa i mitjans de comunicació socials. FALS. Que siguin els que més l'usen no significa que la resta de població no ho faci, i cada vegada més. A més, les dades mostren una gran evolució, almenys en les dades demogràfiques de MySpace, Facebook, Flickr i LinkedIn.
4. És una pèrdua de temps. FALS. Els éssers humans són sorprenents en la seva capacitat de perdre el temps. Però ells no necessiten mitjans de comunicació socials per fer-ho. La gent perd el temps fullejant Internet, enviant correu electrònic als seus amics, xerrant sobre Fórmula 1, donant-li voltes a un full de paper... I la gent pot perdre el temps en els mitjans de comunicació socials, també. La comunicació mai no és una pèrdua de temps.
5. És molt complicat. FALS. Hi ha moltes maneres fàcils per començar i anar aprenent. Es pot començar amb un blog, o amb twitter i anar explorant noves eines i usos per conversar amb la població.
6. És fàcil. FALS. Bé, ho és i no ho és. La major part de mitjans de comunicació socials són fàcils i accessibles. Però la bona conversa, la consulta, l'audiència, la facilitació d'informació i serveis, les habilitats de comunicació, requereixen temps i l'esforç per desenvolupar-se. I com Mark Evans explica en els seus 5 mites de mitjans de comunicació socials: una campanya de mitjans de comunicació social encertada consisteix en el seu funcionament diari i el seu creixement constant.
7. Si deixem la gent participar, llavors diran insults. FALS. La majoria de la gent és bastant responsable. La majoria de la gent sap el que és apropiat. Cal confiar en la gent i en la seva capacitat de participar. De la mateixa manera, cal verificar que aquesta participació es realitza de la manera correcte i educada, preparant-se per intervenir i moderar si és precís.
8. Els mitjans de comunicació socials són massa arriscats. FALS. De què parlen els habitants del lloc? Si l'administració no escolta el seu missatge on la població sol parlar sí que serà un risc important!
9. S'han de contractar grans especialistes perquè facin tot el treball a les xarxes socials. FALS. Això s'ha de fer des de dins, que és d'on sorgeix la major capacitat d'informació del que està succeint. Trobi gent dins de la seva administració que sigui apassionada d'aquests temes i els usi per construir el seu acostament. (i potser contracti alguns consultors també, però vagi amb compte hi ha pocs que entenen el sector públic i mitjans de comunicació socials.)
10. Això és un substitut per a la consulta tradicional i la comunicació amb el ciutadà. FALS. La invenció de la impremta i el desenvolupament de fulletons polítics mai no va parar la nostra necessitat per assabentar-nos directament d'idees i conversar directament sobre això amb altres persones, incloent l'administració. En augmentar els seus mitjans de comunicació socials algunes persones canviaran el mitjà tradicional de consulta amb l'administració.


Altres lectures interessants sobre aquest tema:
Mark Evans (The Five Myths of Social Media)
Steve Raddick (Twenty Theses for Government 2.0, Cluetrain Style)
Larissa Fair (Social Media Myths and Reality)
GobGab (Government and Social Media)
Businessweek (Debunking Six Social Media Myths)

Gràcies a LolaComoMola per l'enllaç.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger